top of page
  • Writer's pictureמור נבון -רפואה טבעית

אכילה בהקשבה

Updated: Aug 5, 2018

כמה פעמים סיימתם ארוחה בתחושה שאכלתם יותר מדי ? כמה פעמים אכלתם משהו למרות שבכלל לא הייתם רעבים ?

אוכל בעידן המודרני מזמן כבר קיבל משמעות מלבד היותו אמצעי חיוני לקיום , אוכל הוא ענין חברתי , מושפע מפרסום ,סמל סטטוס , מקלט רגשי ועוד .. יחד עם זאת כולנו רוצים לאכול במידה הראויה לנו בין אם זה למטרות הורדת משקל או שמירה על הבריאות .. אז הנה כמה טיפים קטנים לאכילה מודעת בהקשבה ..

מזה אומר ? לאכול בהקשבה לגוף שלנו ומה שהוא צריך באותו רגע , זה לוקח זמן ותירגול ..אבל בסוף מבטיחה שתהיו מרוצים ומחוברים יותר לגוף שלכם ומה שהוא צריך .

1. שתו מים במהלך היום , לפעמים אנחנו מפרשים תחושת צמא ברעב . מילוי אחר הצורך הזה יעזור לנו להבחין מתי אנחנו צמאים ומתי אנחנו באמת רעבים .אל תשתו מים במהלך הארוחה , המים מדללים את מיצי הקיבה ופוגעים בעיכול .


2. כשרוצים לבחור מה לאכול – קחו 5 נשימות עמוקות ותחשו מה הגוף שלכם רוצה לאכול . ומה הוא באמת צריך (לא רוצה..) זה גם אחלה טריק להירגעות במהלך היום וגם יחבר אותכם לגוף שלכם .


3.שבו לאכול בשקט – בלי טלוויזיה \עיתון \אייפון \אייפד אפילו הימנעו משיחות עם אנשים ,אכלו רק שאתם רגועים ואל תאכלו בזמני לחץ. התרכזו רק באוכל ובפעולת הלעיסה .


4. קחו מנוחה בין ביס לביס – למרכז השובע שלנו לוקח זמן עד שהוא מקבל איתות מהקיבה על תחושת שובע , הפסקות קטנות בארוחה גם יעזרו לקיבה לעכל וגם יעזרו לכם לאכול את הכמות המתאימה לכם .


5. לעסו לאט – כבר הרמ"בם אמר שיש ללעוס את האוכל הרבה פעמים ולאכול לאט .. לעיסה איטית תעזור לכם ליהנות מהאוכל והטעמים בפה , וגם תסייע לעיכול ואכילה בכמות הנכונה לכם .




22 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page