top of page
  • Writer's pictureמור נבון -רפואה טבעית

הליקובקטר פלורי


הלו?

מי זה? הליקו.

או בשמו המלא-הליקובקטר פלורי.

אולי כבר יצא לכם לשמוע את השם של הליקו, חיידק שכיח שמסתובב אצל כולנו ואצלך חלק מאתנו גורם להופעת תסמינים מאוד לא נעימים במערכת העיכול.

זה נע בין צרבות, אי נוחות בבטן (בדר״כ ברום הבטן), נפיחויות וגזים. יכול להתבטא במצבים חמורים יותר ככיב פפטי בקיבה או בתריסריון. ובדרך כלל מופיע עם תחושת חולשה, עייפות, חוסר ב b12 , נשירת שיער וציפורניים שבירות.



דרך אגב, אחת הבעיות השכיחות שלנו זה בעיות ספיגה- אנשים יכולים לאכול תזונה מושלמת אבל מערכת העיכול שלהם חלשה ולכן חלק מהמרכיבים שלהם לא נספגים.

אז מי זה ההילקו הזה ואיך הוא הגיע אלינו?

למעשה יש לנו מלא חיידקים בגוף, 2 קילו מסה״כ המשקל שלנו זה חיידקים.

יותר מזה- על כל תא אחד שלנו בגוף , יש לנו 10 חיידקים. משמע החיידקים תמיד שם איתנו ואנחנו מנהלים עימם מערכת יחסים סבוכה ומורכבת.

אפשר לפשט את זה ולחלק את זה למחנות – good guys and bad guys.

לא סתם יש יתרון לאכילת מאכלים של פרו-ביוטיקה טבעית, זה מחזק את הפלורה הטבעית החיובית. לעומת זאת תזונה לא מאוזנת, מלאת סוכרים, חוסר בפעילות גופנית, סטרס ועישון ועוד גורמים נוספים שלא תמיד ברורים גורמים לחיידק ההליקו לשגשג.

החיידק מתיישב על רירית הקיבה, מפרק חומר בשם שתנן והופך אותה לאמוניה. אותה אמוניה היא בסיסית -מה שסותר את חומצת הקיבה וגורם להיווצרות דלקת סביבו.

את ההליקובקטר מאבחנים בכמה דרכים:

בדיקת נשיפה היא הכי נפוצה, אבל לפעמים לא מוצאים דבר. במקרה כזה כדי לשלול לחלוטין מומלץ לעשות בדיקת צואה.

אז איפה הטיפול הטבעי נכנס?

גם אם החלטתם לקחת טיפול מערבי או לא ( שאני אישית ממש לא נגד-תלוי מצב).

חשוב מאוד לחזק את מערכת העיכול אחרי זה ולשקם את פלורת המעי , לסגל אורח חיים בריא כדי למנוע את החזרה של הבעיה. ההליקו עושה בלגן ומערער את המערכת. וגם אחרי הטיפול האנטיביוטי חלק מהאנשים ירגישו עדין חולשה ואי נוחות במערכת העיכול.

יש אנשים שסובלים מזה הרבה זמן ולא מודעים וסובלים מחסכים בתזונה וחולשה גדולה.

כך וכך, לרפואה הטבעית יש טיפול משלים, אינטגרטיבי שיכול לעזור לשיקום ולעזור מאוד בחזרה לבריאות ואיזון.




כמה טיפים חשובים כדי לעזור לכם כבר עכשיו:

1. הוסיפו לתזונה נבטי ברוקולי טריים – בנבטים אילו יש חומר בשם סולפורפין אשר מונע התפתחות דלקת בקיבה כתוצאה מהחיידק. מומלץ להמשיך לצרוך את זה לכמה חודשים אחרי כדי למנוע את החזרה.

2. להימנע מפירות הדר , בשר אדום ומאכלים חמוצים. המטרה שלנו לאזן את רירית הקיבה שכרגע מדולקת וחומציות גורמת לכל הכאב והאי נעימות להחמיר.

3. הכניסו לתזונה שום – האנטיביוטיקה של הטבע. השום עוזר לעכב את השגשוג של החיידק ומשפר את מערכת החיסון והתגובה שלה כלפי הליקו.


4. הכינו לעצמכם חליטה מרגיעה של בבונג, שומר ושוש קירח – השומר והבבונג יוכלו לתת מענה להרגעת עוויתות, גזים ונפיחויות. ובכללי הם צמחים שמחזקים את מערכת העיכול והם קרמנטיבים (מפיגי גזים). ואילו שוש הקירח מסייע לשקם רקמות ומגן על רירית הקיבה.

המינון: כפית שומר, כפית קמומיל ורבע כפית שוש קירח גרוס על ליטר מים רותחים.

5. הכניסו לתזונה שלכם מאכלים פרו-ביוטים : מאכלים כבושים במלח, חומץ תפוחים לא מפוסטר, משקה קמב׳וצה , מאכלים מותססים כמו מיסו וטמפה. עזרו לאוכלוסיית החיידקים הטובים לשגשג ולפרוח בליווי מזונות פרה ביוטים כמו דגנים מלאים, קטניות ירקות ופירות.




מקווה שתחזרו במהרה לאיזון ותחושת בריאות טובה!

כמובן כל מקרה הוא ייחודי ויש מגון של צמחי מרפא שניתן לקחת כדי לטפל בבעיה.

מוזמנות לפנות אליי לטיפול עוטף ומחבק באמצעות דיקור סיני , טווינא , צמחי מרפא ותפריט תזונה בעיניים סיניות.

להתייעצות ופרטים נוספים: מור נבון -054-5730083


התוכן בדף זה משמש לצרכי מידע בלבד והוא אינו משמש כעיצה רפואית או תחליף להתייעצות/טיפול עם מומחה/רופא. נשים בהריון, מניקות, אנשים הסובלים ממחלות כרוניות ו/או הנוטלים תרופות יש להיוועץ ברופא או בעל מקצוע בטרם צריכה/שימוש.

85 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page