top of page
  • Writer's pictureמור נבון -רפואה טבעית

על קחוון ובבונג ומי מהם הוא הקמומיל המוכר ?

אהבתי לצמחים גורמת לי לחקור כל הזמן וללמוד על צמחים. על האיכויות של כל צמח , על הטעם ,מראה ופעילות אנרגטית שלו. אני חובבת בעיקר לעשות סדר בין טעויות נפוצות והתבלבלות בצמחים דומים (גם בשבילי!).


הקחוון והבבונג הם דוגמא נהדרת לשני צמחים שרבים חושבים שמדובר באותו הדבר. (קצת כמו שהייתי מדריכת טיולים ואהבתי לשאול מי מכיר את קנה הסוף ? ולנפץ את המחשבה שזה צמח אחד, למעשה יש צמח קנה ויש צמח סוף).


קחוון אציל


אז מי הוא הקחוון ומי הוא הבבונג ומי מהם הקמומיל המוכר?

למעשה מדובר בשני צמחים שאכן יש להם הרבה במשותף. שניהם ממשפחת המורכבים (שיש איפשהוא אנשים שאלרגנים למשפחה זו , אני טרם פגשתי אותם בקליניקה אבל יש חיה כזאת!). שניהם צמחים שפעילותם העיקרית היא הרגעה ועבודה על מערכת העצבים , צמחים של מערכת העיכול שעוזרים לטפל בבעיות של גזים, בחילות והקאות , נפיחות , כיב פטטי, למעי רגיז ולבעיות מעי דלקתיות .

שניהם טובים גם לשימוש חיצוני לבעיות עור כמו אקזמות , פצעים וגירויים .


אז אם הם כל כך דומים מה ההבדל ביניהם ?

אני אוהבת לדייק את הצמחים ולהכיר כל צמח ואת עולמו .

ולכן חשוב לי לעמוד על ההבדלים :

הבבונג דו גוני , הנקרא גם קמומיל גרמני הוא צמח טיפה יותר חלש בעוצמתו. הוא נהדר לקומפרסים בעיניים שיש דלקות בעיניים וטוב גם לשטיפות פה לבעיות חניכים .

ואילו

הקחוון אציל , הנקרא גם קמומיל רומאי. הוא בעל איכות מקררת אפילו שהוא ארומטי ( שזה בדר״כ מתלווה עם חום) .הקחוון אצלי יודע בנוסף לטיפול בבעיות עיכול גם לטפל בכבד ובכיס המרה . הוא יכול לעזור להרגיע בעיות עיכול הנובעות ממתח נפשי , מטפל בבעיות עור חיצונית כמו פריחות ודלקות עור.

את שניהם ניתן למצוא בצורות מיצוי הבאות: חליטה, טינקטורה ושמן אתרי.



בבונג דו גוני


ומי הנציגים שלהם בארץ ?

הבבונג דו גוני בשימוש רפואת הצמחים המערבית הוא ממין matricaria recutite אצלנו בארץ ניתן למצוא את בן דודו בשם בבונג זהוב matricaria aurea . בארץ הוא צמח של צידי דרכים ואשפתות,הוא גדל בכתמים קטנים וצפופים, הוא פורח מתחילת ינואר עד סוף אפריל .

לצמח יש ריח חריף וברפואה המקומית של א״י היה נהוג להשתמש בו כמקובל לנאמר פה ובנוסף לטיפול בהצטננויות.

לפי ניסים קריספל מקור השם בבונג הוא פרסי ופירושו ״תפוח הקרקע״, אולי בגלל הדמיון בריח בין שני הצמחים. את הצמח אוספים בחודשים ינואר עד מאי. שימושיו הרפואיים הם רבים ומגוונים: הפגת גזים אצל תינוקות וילדים , הקלת צינון, כאבי שיניים, כאבי ראש, חום גבוה , כאבי בטן , עצירות בדרכי השתן, חיזוק הגוף ולריפוי פצעים פתוחים.

לטיפול בכאבי שיניים, דלקות חניכים ודלקות גרון מומלץ להכין חליטה ולגרגר את החליטה.


בבונג זהוב


קחוון אציל בשימוש רפואת הצמחים הוא ממין chamaemelum nobile בארץ יש לנו את anthemis pseudocotula שנקרא בעברית קחוון מצוי שלו אין סגולות רפואיות. אך הוא פרח מקסים ביותר , בצבע לבן צהוב , וכאשר מסתכלים על עלי הכותרת מתחת מבחינים בצבע ורדרד מסמיק . זהו מין נפוץ ביותר בארץ בעיקר בשטחים פתוחים ובאזורי אקלים ים תיכוני . הצמח רעיל לפרות ולכן אינו נאכל על ידיהן . הוא פורח בעיקר באביב ממרץ עד סוף מאי.



קחוון מצוי


אז מי מביניהם הוא הקמומיל המוכר הנמכר בשקיקי תה ?

על זה ענו בסקר הבא :

https://www.facebook.com/mornamedical/?modal=admin_todo_tour



להתאמת צמחי מרפא המתאים לכם/ן .
מור נבון -רפואה אישית 0545730083

התוכן בדף זה משמש לצרכי מידע בלבד והוא אינו משמש כעיצה רפואית או תחליף להתייעצות/טיפול עם מומחה/רופא. נשים בהריון, מניקות, אנשים הסובלים ממחלות כרוניות ו/או הנוטלים תרופות יש להיוועץ ברופא או בעל מקצוע בטרם צריכה/שימוש.

2,808 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page