top of page
  • Writer's pictureמור נבון -רפואה טבעית

שיחה על כוס קפה

מי לא מכיר את המשפט-אז נפגש על כוס קפה? הקפה מזמן הפך להיות מ-רק משקה חם לסמל תרבות, משהו שהוא סיבה להיפגש, תירוץ להפסקה או מרכיב חיוני לחלק מהאנשים להתעורר בבוקר.


אז קפה-טוב או רע?



אז אני עונה: תלוי!

תלוי למי? האם זה מישהו שסובל משלשולים תכופים, מיגרנות וכאבי ראש, צרבות ודלקות בקיבה, כאבי מחזור קשים ו/או דלקות בגוף- אז התשובה היא לא.

לאנשים בעלי לחץ דם נמוך הקפה אפילו יכול להועיל, לגבי כל האנשים שנמצאים בין לבין התשובה נמצאת איפה שהוא באמצע. יש מחקרים שמראים שקפה הוא בריא (בעיקר מתייחסים לקפה השחור וממונות על ידי חברות הקפה) מאחר ויש בו נוגדי חמצון. ויש מחקרים שמראים שקפה לא משנה איך ומה, הוא לא בריא מאחר והוא מעלה חומציות בקיבה וכיוצא בזאת מעלה את רמת הדלקתיות בגוף.


בעיני לאנשים מסוימים בין 1-2 כוסות קפה ביום זה לא נורא , וגם נשאלת השאלה איזה קפה?

קפה נמס הוא הגרוע מהכל מאחר ופולי הקפה נמסים במשקה ועמו החומרים המעובדים הלא בריאים שגרמו לו להיות בצורה הזאת. קפה בצורת חליטה-כלומר לא שותים את פולי הקפה אלא המיצוי של הפולים כמו בקפה שחור או קפה מקינטה/אספרסו הוא צורה יותר בריאה ונכונה לצורך את הקפה.

אחרי המבוא הקצר הזה, המתכונים הבאים מיועדים לכל אלה שרוצים להפסיק לשתות קפה אבל לא יודעים מה במקום? אז הנה כמה רעיונות שחיממו לכם את הבוקר ואולי מעתה מהיום תאמרו שנפגש לקקאו?





קקאו :

קודם כל מדובר בקקאו כמשקה. לא שוקולית או משהו בסגנון אלא 100% קקאו טבעי. הקקאו עשיר במגנזיום וסידן. יש בו מעורר עדין שנקרא טיאברומין שמעניק אנרגיה נפלאה ועדינה יותר. הקקאו מעורר ולכן מומלץ בבוקר ולא בשעות הערב. קקאו מעלה גם את רמות הסרוטונין והדופמין מה שמקנה לו יכולת לגרום לנו להרגיש שמחים. הקקאו תורם לתחושת שובע וזה הסיבה שהוא נמצא באבקות והחטיפים להרזיה. כף אבקת פולי קקאו אחת במשקה הוא מינון מתאים.

איך מכינים?

1 כפית של קקאו בכוס על 3/4 מים רותחים ו1/4 חלב סויה/שקדים/אורז.


משקה עולש /ציקורה:

משקה המופק מפרח העולש, צמח חד שנתי הצומח בר בישראל. מפיקים את האבקה מהשורש שלו. לעולש יש שלל יתרונות בריאותיים: הוא מקל על בעיות עיכול כמו: עצירות, ריפלוקס וצרבות, עוזר לשיקום הפלורה הטבעית (הוא למעשה פרה ביוטי-משמע מזון טוב לחיידקים הטובים), מחזק את המערכת החיסונית ומפחית את הסיכוי למחלת לב וכלי דם.

בעולש יש סיב תזונתי בשם אינולין שמסייע בירידה במשקל על ידי איזון הורמון גרלין שאחראי על תחושת רעב. משקה העולש לא מתאים לאנשים הסובלים מאבנים בכיס מרה.

איך מכינים?

1 כפית של משקה עולש על 3/4 מים רותחים ו1/4 חלב סויה/שקדים/אורז.





צ׳אי מאסלה:

תערובת תבלינים המגיעה מן המזרח. כאשר ניתן למצוא מגוון של שילובים, כל צאי בנוי ממרכיבים קצת שונים. אבל בבסיס של הצ׳אי יש תה שחור עם קינמון, הל (קרדמון), גי׳נג׳ר , ציפורן ופלפל שחור. השילוב של כל הצמחים הללו הופך את התערובת למשקה בעל תכונות רפואיות. הצמחים שבתוכו הם חמים ומתאים לאנשים הסובלים מקור ובעיקר לבעיות עיכול כמו כאבי בטן, גזים ואי נוחות בקיבה.

יש לשים לב כי אנשים הסובלים מצרבת על רקע חום הצאי מאסלה יכול להגביר את הצרבת.

אבל אנשים עם חולשת מערכת העיכול השילוב של הג'ינג'ר שמפחית בחילות ומשכך כאבים, יחד עם הל וקינמון ששניהם קרימניטבים (=סופחי גזים) וציפורן שמחטא ופלפל שמחזק את מערכת החיסון.

יש לשם לב שתה שחור מכיל בתוכו קפאין ולכן הוא מתאים לאנשים שרוצים להפחית קפה או לרדת ממנו בהדרגה מאחר ומינון הקפאין עוזר בהפחתת תסמיני הגמילה מקפה.

מתכון ביתי לצאי מאסלה:

3 מסמרי ציפורן

2 חתיכות עגולות של שורש גי׳נגר טרי

3 גרעיני הל מחורצים (כדי הטעם יצא)

מקל קינמון

חצי כפית תה שחור

קורט גרגרי פלפל שחור/ אבקה

נשים במים פושרים ונרתיח את התערובת למשך 10 דקות, אחרי הרתיחה נוסיף חלב שקדים/סויה /אורז/קוקוס.

שוקו חרובים:

החרוב הוא עץ ירוק עד הגדל בר בארץ ישראל. את אבקת החרובים מפיקים מהפרי של החרוב. שמו של החרוב בא מצורת הפרי שלו שמזכירה חרב. החרוב מוזכר במקורות ויש לו היסטוריה רבה ברפואה העממית. החרוב תורם לפעילות מעיים תקינה וטיפול בשלשול בזכות הרכב הטנינם שיש בו המסייע לעצירת שילשול (פירות צעירים מטפלים בעצירות מאחר והם משלשלים ואילו הפרי הבשל גורם לעצירות). החרוב מומלץ למצבי בריאות רבים כגון: כאבי בטן, מעי רגיש, גזים ונפיחויות, אנמיה ודיכאון. אבקת החרוב עשירה בברזל, סידן וסיבים תזונתיים. אבקת החרובים לא מכילה קפאין ושימו לב שזה 100% אבקת חרובים ואין בזה תוספת סוכר.

איך מכינים?

מתכון:

1 כף של אבקת חרובים על 3/4 מים רותחים ו1/4 חלב סויה/שקדים/אורז.



מקווה שמצאתם במאמר הזה מידע שימושי ואהבתם!

מוזמנים לעקוב אחרי בדף פייסבוק שלי לעוד מידע שימושי וטיפים לאורח חיים בריא:




התוכן בדף זה משמש לצרכי מידע בלבד והוא אינו משמש כעיצה רפואית או תחליף להתייעצות/טיפול עם מומחה/רופא. נשים בהריון, מניקות, אנשים הסובלים ממחלות כרוניות ו/או הנוטלים תרופות יש להיוועץ ברופא או בעל מקצוע בטרם צריכה/שימוש.

322 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page