top of page
  • Writer's pictureמור נבון -רפואה טבעית

אלמנט העץ ברפואה הסינית

Updated: Aug 9, 2018

הרפואה הסינית רואה את העולם כמורכב מחמשת האלמנטים הבאים:

עץ מזין את האש , האש מזינה את האדמה , האדמה מזינה את המתכת , המתכת מזינה את המים , והמים מזינים את העץ וחוזר חלילה .

לכל אלמנט מיוחס איברים פנימים שעליהם הוא אחראי , מרידאינים חיצונים (שהם ערוצי האנרגיה עליהם הדיקור עובד ) , טעם , צבע , רגש , אישיות ועוד .

בחרתי לעסוק באלמנט העץ כי הוא כל כך שם בעולם המודרני , לחלק הוא מטיב עימם , לחלק הוא מציק .

תלוי באיזה טיפוס אתה ,כבר נבהיר הכל...


אז מה הוא אלמנט העץ ?

הביטו בעץ הקרוב אליכם , מה מאפיין אותו ? הוא סטטי או דינמי ? או שהוא גם וגם ?

זה האיכות של העץ , מצד אחד יש לו שורשים עמוקים באדמה מהם הוא ניזון , מצד שני הוא דנימי , חלק מהעצים משתנים במהלך העונות (שלכת) , הוא גדל מעלה , נע ברוח וגמיש .

כך גם אישיותו של האלמנט העץ , הוא הדמות המנהלתית , מורה לאן ללכת , אחראי על התנועה .

העץ אחראי על זרימה חלקה של צ׳י , שהכל יהיה מתוזמן , בקצב , מסונכרן.

הצבע המאפיין את העץ הוא ירוק , הטעם הוא חמוץ , התנועה שלו היא לכל הכיוונים . איבר הכבד וכיס המרה משויכים לעץ , הוא נפתח לעיינים , לציפורנים ולקודקוד הראש .


תנוחת העץ ביוגה -עוזרת לאיזון אלמנט העץ בנו :

אז איפה אלמנט העץ מתבטא בחיינו ?


הוא נותן לנו כוח רצון , מוביל אותנו קדימה , מאפשר לנו לחלום ולהגשים בגדול . אך אנחנו חיים בעידן כל כך מהיר ותובעני כי אנחנו מתישים את אלמנט העץ שלנו , שהוא מותש דברים מתחילים לזרום לכיוונים לא רצויים. זה יכול להתבטא במיגרנות , כאבי ראש , התפרצויות כעס , בתחושות בחילה , בעצירות ושילשול לסירוגין , כאבי בטן ,בשינה לא רגועה , חריקת שיניים , ותסמונת קדם וסתית.

כמו שאתם מבינים - בלי זרימה חלקה -הכל נתקע !!!


אז איך אפשר לאזן את אלמנט העץ שלנו?


כמה טכניקות נהדרות לאזן את אלמנט העץ שלנו ולמנוע להגיע למצבי סטרס :


1. פעילות גופנית : העץ אוהב תנועה ודינמיות , פעילות גופנית מכל סוג עוזרת להניע את הצ׳י בגוף ואת האנרגיה ולשמור על הגוף זורם וחלק ללא תקיעות .

2. מים עם לימון : הטעם החמוץ משויך לעץ , כאשר אלמנט מסוים יצא מאיזון , צריכה של הטעם שלו בצורה נכונה עוזרת להשיב אותו על המסלול . כוס מים עם חצי כוס לימון הוא בדיוק מה שעץ שלכם צריך!

3. תירגול של תנוחת העץ : אין כמו להתחבר לאלמנט העץ שלנו מאשר להיות כמו העץ שבנו . עמדו על רגל אחת , היו ליד קיר אם אתם מתרגלים צעירים . לאט לאט הרימו את הרגל השנייה לכיון הירך . הרגישו איך רגל הבסיס לכם כאילו מצמיחה שורשים אל האדמה . להתמקד על נקודה באדמה עוזרת לשמור על איזון ושיווי משקל.

4. שייק ירוק : ובכלל כל דבר שהוא ירוק , הוא מניע . אגס , חסה , ירוקים למיניהם , ברוקולי (שגם נראה כמו עץ קטן ) , ותפוח ירוק הם מניעים ויש להם איכות מנקה .צריכה שלהם תתמוך בעץ , תתרום לניקוי הגוף ואיזונו.

5. יצרתיות : תנו לעצמכם שעה בשבוע לתת ליצרתיות שלכם לצאת החוצה . תרקדו מול המראה עם מוזיקה שאתם אוהבים , תציירו ציור בכל מיני צבעים , תפסלו , תחלמו , תפרקו . היצרתיות משוייכת לאלמנט העץ , תנו לה את הביטוי הראוי לה.


מאחלת ימים של איזון וריפוי


בברכה


לייעוץ חינם להתאמת טיפול אישי :054-5730083

מור נבון -רפואה אישית




61 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page