top of page
  • Writer's pictureמור נבון -רפואה טבעית

Shake it out

שייק , שייק , שייק it !

שייקים ירוקים זאת התגלית של הקיץ שלי , עם רכישת הבלנדר המקצועי הגיעה התאבון לשקשק ,לבלנדר ולערבב מיני ירקות ופירות לכדי משקה ירוק עם גרוב רטוב .


אז מה זה שייק ומה כל הבאז מסביב ?

שייק זה שאנחנו גורסים את הירקות והפירות למרכיבים קטנים , זה אומר שאנחנו שומרים על הסיבים התזונתיים והופכים אותם לקלים יותר לעיכול מאחר שהחלק המכני של הפירוק של המזון הבלנדר שלנו עושה. זה בשונה ממיץ -שמיץ זה בעצם סחיטה רק של המיץ ללא הסיבים התזונתיים.


שתי דרכים אילו -שייק ומיץ הן אפשרויות נהדרות לצריכה מרוכזת של ויטמינים ומינרלים בעיכול קל ומלא בחינניות ורעננות. במיצי פירות רק צריך להישמר ולא להתבלבל שזה מאוד בריא מאחר ויש בזה המון סוכרים. אבל זה נכון גם לשייקים שעמוסים בחלבה,תמרים ,פקאנים וטחינה שהופכים את הקונספט הבריא למשקה עתיר סוכר ולא בהכרח מטיב עם הבריאות (עדיף משתיה מוגזת זה בטוח ).





אז למה שייק?

סיבים תזונתיים שנמצאים בשייק מורידים את רמות הכולסטרול בדם , תומכים בתהליכי עיכול וגורמים לתחושת שובע. שייקים עוזרים לניקוי של המעיים מאחר והסיבים התזונתיים אינם מסיסים במים והם מוסיפים נפח לצואה ומסייעים ליציאות סדירות.

הזמן הכי טוב לשתות שייק הוא בבוקר מכיוון שעל בטן ריקה אנחנו סופגים טוב יותר ויטמינים ומינרלים . השייק מסייע לתחושת שובע ונותן להתחיל את הבוקר ברעננות ללא תחושת כובד אחרי השייק. מומלץ לשתות או לאכול את השייק בסמוך להכנה כדי לשמור על החיוניות של העלים ועל התכונות הבריאותיות שלהם.


למה דווקא ירוק ?

אהבתי לירוק התחילה משכבר הימים -על היתרונות של הירוק תוכלו לקרוא בכתבה הבאה:

https://www.mormedical.info/post/שבוע-מודעות-לירוק


אבל בגדול העלים הירוקים יש להם איכות מנקה , הם מעלים את רמות הברזל , מלאים בוויטמינים ומינרלים כמו ויטמין c , ויטמין k , מגנזיום ואשלגן, מטפחים את העור , מונעים מחלות מאחר ויש בהם נוגדי חימצון ומשפרים את תהליכי העיכול והספיגה .





אז על איזה ירוקים אנחנו מדברים ?

חסה , תרד , פאקצ׳וי , נבטי חמניה :עלים בעלי טעם עדין ויכולים להוות בסיס טוב לשייק.

קייל , מנגולד, סלרי , פטרוזליה ועשב חיטה : ירוקים בעלי טעם ״דשאי״ יותר ולכן מומלץ לשם מעט מהם על מנת להעשיר את השייק במינרלים וויטמינים אבל להשאיר אותו בעל טעם סביר. בנוסף מלפפון הוא ירק שימושי בשייק מאחר והוא ירוק , מלא נוזלים ומעדן טעמים .

לכל שייק ירוק אני ישים בין מנה ל2 מנות פרי בלבד כדי להמתיק את השייק אבל נגביל כדי לא לעלות את כמות הסוכר בצורה משמעותית.

ועכשיו לתכלס -





מתכוני שייק :


בוסט ירוק :

10 עלים של חסה רומית

רבע חבילת נבטי חמניה

עלה מנגולד

מלפפון

בננה שלמה

רבע כוס חלב שקדים

חופן של גו׳צי ברי וחתיכת ג׳ינגר .



שייק מניע :

8 עלים על חסה ערבית

5 עלים של פאק צ׳וי

עלה של קייל

מלפפון

אפרסק

אגס

רבע כפית קינמון

חצי כוס מים


ירוק ברגוע :

חצי כוס תרד

5 עלים של חסה

תפוח עץ ירוק

חצי כוס חלב שקדים



בתאבון

להתאמת תפריט תזונה ושייק ירוק המתאים לכם/ן .

מור נבון -רפואה אישית 0545730083


התוכן בדף זה משמש לצרכי מידע בלבד והוא אינו משמש כעיצה רפואית או תחליף להתייעצות/טיפול עם מומחה/רופא. נשים בהריון, מניקות, אנשים הסובלים ממחלות כרוניות ו/או הנוטלים תרופות יש להיוועץ ברופא או בעל מקצוע בטרם צריכה/שימוש.

166 views0 comments
bottom of page