top of page
  • Writer's pictureמור נבון -רפואה טבעית

איך משחררים את זה ? נפיחות בטנית וגזים

Updated: Jul 28, 2019

לא נעים אבל זה קורה לכולנו , איפה זה מתחיל להציק?

שזה בתדירות יומיומית גבוה , וכבר אתם לא בטוחים מה גרם למה ומתי .

הבטן בדרך כלל בסוף היום נפוחה , והגזים מציקים ביום ,בליל ובדיוק מתי שלא מתאים.





אז למה זה קורה ?

בגדול לכל בן אדם יש גזים במערכת העיכול , מרבית האנשים מייצרים בין חצי ליטר לליטר וחצי גז מדי יום , ופולטים גזים עד 14 פעמים ביום. רוב הגזים במערכת העיכול מורכבים בעיקרים מגזים נטולי ריח. וזה תוצר פירוק נורמלי של מערכת העיכול.

הריח הלא נעים הנלווה לעיתים לגזים נגרם בגלל חיידקים הנמצאים במעי הגס המשחררים כמויות קטנות של גזים המכילים גופרית (לא סתם צוחקים שיש גזים רעילים =)..)

אז למרות שגזים הם דבר טבעי ונפוץ , הדבר מתחיל להיות בעיתי שיש גזים בעלי ריח לא נעים מרובים , כאבי בטן ותחושה אי שקט בבטן.

כדי להרגיע את הבטן חשוב להבין מה הסיבות שגורמים לגזים ואיך למנוע את התסמינים של הריח הלא נעים והכאבי בטן שיכולים להיות מלווים בזה.





אז מה גורם לנו לגזים ?

1. בליעת אוויר : גורם שכיח לגזים בקיבה . אכילה מהירה, לעיסת מסטיק ועישון יכולים לגרום לבליעת כמויות גדולות יותר של אוויר.

2. פירוק סוגי האוכל על ידי הפלורה במעי הגס : בשל מחסור או העדר במספר אנזימים מסוימים יש מזונות שהגוף אינו מסוגל לעכל ולספוג במעי הדק .אצל כל אדם זה אישי ויש מזונות מסוימים הגורמים לו לגזים . המזונות הנפוצים הגורמים לאי נוחות במערכת העיכול הם : חלב פרה ומוצריו , חיטה , אי סבילות לסורביטול (תחליף סוכר הכלול בכמה ממתקים מלאכותים ומסטיקים),פרקטוזה שנמצא בפירות , סורביטול רינוזה הנמצא בשעועית ובירקות מצליבים . גם בקטניות יש פחמימה ולכן קטניות שלא הושרו ובושלו היטב הספונינים שבהם גורמים לאי נוחות במערכת העיכול .


מחלות מערביות כמו מעי רגיש , צאליק , ומחלות מעי דלקתיות גם יכולות לגרום לריבוי גזים . חוסר איזון של הפלורה הטבעית במעיים תגרום להיווצרת של גזים בעלי ריח לא נעים .


בעיניים הסיניות שלי זוהי גם חולשה של איבר הטחול שהוא חלק מאלמנט האדמה לפי הרפואה הסינית

.יהיה אפשר לראות את חולשת האדמה בתסמינים נוספים כמו צואה רכה/שילשול , עייפות , נטיה לטחורים וצניחת איברים ועוד.





אז איך משתחררים מהגזים ?

אז מלבד להמנע מהמזונות שיכולים לגרום לכם לגזים , להמנע מלעיסת מסטיק ועישון , הנה כמה טיפים שירגעו לכם/ן את הבטן ויעזרו לכם/ן לשחרר את המבוכה .


1.חליטת מרפא : חליטה של שומר ,אניס וקמומיל תעשה פלאים לספיחת הגזים והרגעת הבטן . אילו הם צמחים קרמנטיבים שסופחים את הגזים. נכין תערובת של כף מכל צמח (סה״כ 3 כפיות ) על ליטר מים רותחים . אחרי החליטה ניתן לקרר אותה ולשתות לאורך היום .


2.פרוביוטיקה טבעית :מלבד הרעיון של לקחת תוסף תזונה של פרוביוטיקה אני מאוד ממליצה על צריכת פרוביוטיקה טבעית באופן יום יומי. למידע נוסף על פרו ביוטיקה ניתן לקרוא במאמר הבא:


3.עיסוי בטן בערק : תרופת סבתא יעילה במיוחד . העור הוא הראיה השלישית שלנו ולכן כל מה שנמרח על העור יגיע למחזור הדם. מריחה של ערק בתנועות סיבוביות מסייעת להקלת בכאב ובגזים.


רוצים גם אתם/ן להשתחרר מהגזים ?

לטיפול אישי הכולל ייעוץ תזונה , צמחי מרפא , דיקור סיני וטווינא

מוזמנים/ות לדבר איתי .


מור נבון 054-5730083


התוכן בדף זה משמש לצרכי מידע בלבד והוא אינו משמש כעיצה רפואית או תחליף להתייעצות/טיפול עם מומחה/רופא. נשים בהריון, מניקות, אנשים הסובלים ממחלות כרוניות ו/או הנוטלים תרופות יש להיוועץ ברופא או בעל מקצוע בטרם צריכה/שימוש.






356 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page