top of page
  • Writer's pictureמור נבון -רפואה טבעית

כאבי ראש : כבר לא צריך לדבר איתכם מחר

כולנו מכירים את זה , אין אחד שלא חווה בימי חייו: כאב ראש .

זה יכול לבוא במופע לוחץ , דוקר או תחושת פעימות הדם . זה יכול לבוא רק בצד אחד, ברקות , מאחורי העיניים או כמו מגבת העוטפת את הראש .

בכל צורה שלא תהיה – התחושה היא נוראית , הסבלנות פוחתת וכל מה שבא לכם/ן זה לעצום את העיניים ולישון את זה.



אז כאבי ראש ומיגרנות יכולים לנבוע ממגוון גורמים שיכולים גם לבוא ביחד :

נטייה תורשתית , חוסר איזון הורמונלי , מתח בשרירים (בעיקר בצוואר ובכתפיים החוסמים את זרימת הדם לראש), מחסור בשינה , בעיות בעיניים , עייפות, בעיות בכלי הדם , צריכה מוגברת של קפאין /אלכוהול/מונוסודיום גלוטמט , אי צריכה מספקת של נוזלים , מחשבות רבות וטורדניות , דיכאון ,חרדה או מתח נפשי.


איך הרפואה הסינית רואה את הסיבות לכאבי ראש?

ברפואה הסינית אבחנה מבדלת היא חשובה כדי להבין את מקור הבעיה ולטפל בה מהשורש. לדוגמא יכולים להיות שלושה מטופלים שכולם סובלים מכאב ראש ולכל אחד מהם נתאים טיפול אחר לגמרי.

לאחד זה יכול להיגרם עקב טחול חלש שמייצר לחות וכאב ראש מסוג זה יחווה ככאב עמום , תחושה של עננות בראש בשילוב עם מערכת עיכול חלשה(צואה רכה , גזים , נפיחות בטנית ועוד) , זהו מצב חוסר.

מטופל שני יכול להיות עקב מצב של עודף , עודף של יאנג הכבד שעולה למעלה וגורם לכאב ראש עז והולם בדר״כ בצדי הרקות או מאוחרי העיניים . מלווה עצבנות ובמתח נפשי גבוה .

ואילו לשלישי יכול להיגרם מתקיעות של צ׳י על רקע של חוסר דם (עודף על חוסר) במצב כזה נראה מטופל הסובל מעייפות ,קושי להירדם ייתכן גם טישטוש ראייה או/ו נשירת שיער יחד עם תקיעות של צ׳י שמתבטאת בכאב ממוקד ומציק בדרך כלל בצד או ברקות .




אז איך להימנע מכאבי הראש:

1. אכלו ארוחת בוקר : לא סתם אומרים שהיא ארוחה הכי חשובה ביום . אחרי צום ממושך של לילה יש למלא את המאגרים . רבים לא מרגישים רעב על הבוקר ונמנעים מאכילת ארוחת בוקר שלמעשה זה הרגל נרכש. נסו להתחיל את הבוקר עם פרי לפחות ולא בצום ממושך או שתיית קפה כדבר ראשון על הבוקר.

2. בהייה ממושכת במסכים : רובנו מבלים הרבה משעות הערות לנו בהייה במסכים . בין אם זה מסכך הטלוויזיה , מחשב או פלאפון . הבהייה במסכים יוצרת לחץ עצום על העיניים ובהמשך גם כאבי ראש. רצוי לקחת הפסקה אחת לשעה כדי לתת לעיניים לנוח וגם כדי לקום מהכיסא ולהתמתח .

3. חליטת קמומיל וזוטה : שני צמחים עם איכויות מרגיעות ומזרימות אנרגיה, שתיה קבועה של החליטה יכולה מאוד לסייע למנוע את הכאבי ראש. על האיכויות והרעיון של חליטות מרפא בכללי ניתן לקרוא בכתבה הבאה:

https://www.mormedical.info/post/חליטות-מרפא.

4. פעילות גופנית ובעיקר שחרור של אזור הכתפיים והצוואר :פעילות גופנית ידועה כפעילות משחררת מתח . תפיסות ספציפית של אזור הכתפיים והצוואר יכולה לגרום פיזית לחסימה של הדם לכיוון הראש ולהוות סיבה או גורם מאיץ לכאבי ראש.

5. הימנעות מחומרים ממריצים כגון : מצריכת יתר של קפאין בתה /קפה. ,שוקולד ומשקאות קלים שעלולים לגרום או להחמיר הפרעות שינה ועימם כאבי ראש. רצוי שגמילה מקפאין תהיה הדרגתית . הפחתת הצריכה היומית בשלבים תסייע להפחית גם את תסמיני הגמילה שכוללים בעיקר כאב ראש . ולכן חשוב לבצע את זה בהדרגה ולא בבת אחת.


חשוב לזכור שלכל אחד מתאים טיפול פרטני בהתאם למצב הרפואי שלו והתאמה לאבחנה שלו . יש חשיבות אדירה בתזונה מקדמת בריאות ובפעילות ספורטיבית לשימור של הבריאות .



רוצים גם אתם/ן לשכוח מהכאב ראש ?

לטיפול אישי הכולל ייעוץ תזונה , צמחי מרפא , דיקור סיני וטווינא

מוזמנים/ות לדבר איתי .

מור נבון 054-5730083


התוכן בדף זה משמש לצרכי מידע בלבד והוא אינו משמש כעיצה רפואית או תחליף להתייעצות/טיפול עם מומחה/רופא. נשים בהריון, מניקות, אנשים הסובלים ממחלות כרוניות ו/או הנוטלים תרופות יש להיוועץ ברופא או בעל מקצוע בטרם צריכה/שימוש.

129 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page