top of page
  • Writer's pictureמור נבון -רפואה טבעית

צרבות - לא צריך לחיות עם זה

צרבת , כמו השם שלה ככה זה מרגיש. צורב , מציק ולא נעים . באנגלית אומרים heart-burn , מאחר ולפעמים הצרבת לא מגיעה עד הגרון אלא לאזור בית החזה וזה מרגיש כמו צריבה לא נעימה. הצרבת יכולה להתבטא גם בכאבים ברום הבטן ולחץ בחזה שלפעמים מאפיין התקף לב. לכן לפני הגעה לטיפול משלים יש לעבור בירור אצל רופא גסטרו ואבחנה מדויקת כי אכן מדובר בצרבות ולא במקרה אחר.





אז מה היא בדיוק הצרבת ?

צרבת הינה עליית חומצות קיבה מהקיבה אל הוושט. יכולה להיגרם ממגוון סיבות : אכילת מזונות חריפים , חומציים , שתיה מרובה של קפאין , עישון , סטרס ,עודף משקל , היסטוריה של הקאות חוזרות (בולימיה , אלכוהוליזם), בקע סרעפתי, זיהום של הליקובקטר פילורי וגם צריכה תכופה של תרופות משככות כאבים ואספירין יכולים להחמיר את הצרבת .

תופעה זו יכולה להוות סימן לדלקת או כוויה וושטית, או סימן מקדים למחלת רפלוקס

מחלה בה מיצי הקיבה ולעיתים גם מיצי המרה זורמים בחזרה מן הקיבה אל הוושט.


אז מה עושים עם זה ?

שינוי תזונתי ,אורח חיים ורכישת טכניקות להתמודדות עם סטרס הינם הכרחיים בטיפול בצרבת. בנוסף , שילוב של צמחי מרפא יכולה להעצים ולהקל במהירות רבה יותר על תחושת הצרבת ולמנוע את הופעתה בשנית יחד עם שיקום והגנה של ריריות הקיבה.

טיפול באמצעות דיקור סיני וטווינה יכולים לסייע לגוף לחזור לאיזון , להפיג מתחים ולטפל בשורש הבעיה בעיניים סיניות .


הנה שלושה טיפים לשינוי תזונתי שיכולים להקל על הצרבת :


1. להשרות במשך לילה שקדים טבעיים (לא קלויים) , לקלף את הקליפה ולאכול בין 5-7 ביום . מומלץ על הבוקר בשילוב עם פרי כדי להוריד את החומציות של הקיבה אחרי לילה של צום . בנוסף בעת התקף של צרבת אפשר לאכול 2-3 שקדים מושרים קלופים כדי להקל על הצרבת.

2. מלפפונים : המלפפון הוא בסיסי, רירי וקריר ויודע להרגיע את הקיבה ולרכך את הריריות של הקיבה . לאנשים עם מערכת עיכול חלשה לא מומלץ לצרוך הרבה ירקות טריים ולכן רצוי לשלב את המלפפון עם אוכל חם ומבושל או להקפיץ את המלפפון במעט סויה לפני האכילה.

3. שתיה של מים קרים : למרות שלפי הרפואה הסינית מומלץ לשתות מים בטמפ׳ החדר עד חמימים .בעת התקף צריבה שתייה של מים קרים יכולה להקל על תחושת הצרבת, מאחר והמים הקרים מרגיעים את הריריות ומכווצים את שריר הוושט .




הנה כמה צמחי מרפא שיכולים לסייע לטיפול בצרבות :


קמומיל : מטפל בצרבת עקב עודף חומציות , צמח זה מאזן ומפחית את החומציות בקיבה ובכך מסייע למנוע את הצרבות . מומלץ לשתות חליטה קרה של הצמח במהלך היום.

עוקצנית (פיליפנדולה): הצמח משקם רקמות ריריות , סותר חומצה, נוגד דלקת וזיהום. העוקצנית נחשבת לצמח עדין ומיועד ספציפי לטיפול בחומציות יתר בקיבה ובריפלוקס.

אולמוס (בוקציה) : צמח מזין, מרכך ומלחלח . נוגד דלקות וסותר חומצה . לשימוש למצבים של דלקות בקיבה ואולוקוס.

לייעוץ מקצועי והתאמה אישית של פורמולה עבורכם מוזמנים לפנות אליי:

מור נבון-רפואה אישית : 054-5730083



התוכן בדף זה משמש לצרכי מידע בלבד והוא אינו משמש כעיצה רפואית או תחליף להתייעצות/טיפול עם מומחה/רופא. נשים בהריון, מניקות, אנשים הסובלים ממחלות כרוניות ו/או הנוטלים תרופות יש להיוועץ ברופא או בעל מקצוע בטרם צריכה/שימוש.


129 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page