top of page
  • Writer's pictureמור נבון -רפואה טבעית

חליטות מרפא

Updated: Nov 24, 2019

החורף בעיצומו , עוד רגע שנה חדשה מתחילה. עוד חודשיים קרים עד קרירים לפנינו.

וזה הזמן להכניס את תרבות שתיית התה לתוך החיים שלנו .

אז מלבד שתה בתרבויות רבות הוא בעל שימוש טקסי (בסין העתיקה, הודו, אנגליה ועוד) אני רוצה להציע לכם להתחיל להסתכל ולראות את האפשרות המרפא של תה.

ולהתחיל להכין לעצמכם חליטות מרפא. כולנו יודעים שתיית מים היא דבר נחוץ, אנחנו עשויים 70 אחוז מגופנו ממים. אז למה לא לשדרג את המים במים בעלי איכות תרפויטית המותאמת לנו?

הנה כמה רעיונות לשילובי חליטות לטיפול בכאבי מחזור, כאבי בטן וגזים והתמודדות עם סטרס .

חשוב להבין-מדובר בחליטות הצמחים ולא בתה עם קפאין.

ממליצה לקנות כל צמח לבד ולעשות תערובות בקנקן תה .

יש לשים מכל צמח כפית (נבחר 3-4 צמחים שמכל אחד מהם נשים כפית) על ליטר מים רותחים .

חשוב לכסות את החליטה במשך 5-15 דק׳ כדי שהחומרים הארומטיים לא יאבדו מהר, ויש לשתות את החליטה באותו היום. יחד עם זאת כדי לעשות את זה יותר שימושי בקיץ אני ממליצה להכין את החליטה בלילה ולשתות אותה קרירה במהלך היום.




כאבי מחזור:

מרווה וקמומיל וזוטה לבנה.

המרווה היא צמח בעל איכות מאוד נשית ,היא יודעת לאזן הורמנלית ולהפיג כאבי מחזור. והקמומיל מסייע בכאבי בטן ובכאבי מחזור ומרגיע גם כן.הזוטה הוא צמח מניע ויש לו השפעה על מערכת העיכול ומערכת העצבים ויש לה פעילות מרגיעה ומרפה שרירים.


כאבי בטן וגזים:

שומר, אניס וקמומיל

שומר ואניס הם קרובי משפחה שהולכים טוב יחד.הם שניהם צמחים קרמינטיבים -כלומר יודעים לספוח גזים ממערכת העיכול. והם מאוד מסייעים לשמירת על מערכת עיכול תקינה. הקמומיל מסייע לסובלים ממעי רגיש ובטן רגישה בכללי.


הורדת סטרס:

טולסי וגוטה קולה

אילו צמחים ממשפחת האדפטגוניים. מלשון adapt- להסתגל. הם עובדים על המערכת ההורמונלית ועל בלוטת האדרנל שאחראית של שחרור קורטיזול. ועוזרים לווסת ולאזן את המערכת ולמנוע התשה עקב סטרס מתמשך. הטולסי הוא צמח מוכר ברפואת ההודית, נקרא גם ריחן קדוש. והוא נחשב כצמח המסייע לאריכות ימים.


אז איזה חליטה הכי מדברת אליכם?





התוכן בדף זה משמש לצרכי מידע בלבד והוא אינו משמש כעיצה רפואית או תחליף להתייעצות/טיפול עם מומחה/רופא. נשים בהריון, מניקות, אנשים הסובלים ממחלות כרוניות ו/או הנוטלים תרופות יש להיוועץ ברופא או בעל מקצוע בטרם צריכה/שימוש.

131 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page