top of page
  • Writer's pictureמור נבון -רפואה טבעית

ממרחי בריאות לכריכים מדליקים במיוחד!חזרה בריאה לשגרה

רוח סתיו מתחילה לנשוב באוויר , הקיץ תם לשמחת ההורים ולצערי הילדים .

ושנה חדשה בפתח מתחילה ,זמן להחלטות חדשות , רעיונות מבריקים ושינויים מבורכים.


אבל לפני שנתחיל להתעסק בנושאים חשובים אילו , סנדוויץ צריך להכין !

כולנו רוצים שילדנו יאכלו בריא , אז הנה כמה ממרחים מדליקים , צבעונים ומעוררי תיאבון .

שגם אם הילד שלכם לא משתכנע מטרנד הבריאות , למגניבות של הממרחים הללו-הוא לא ישאר אדיש (וגם לא רעב):




  1. ממרח גזר : פשוט וקל וכתום במיוחד ! מבשלים 5 גזרים קלופים בסיר עם מעט כורכום ומלח . אחרי שהגזרים הגיעו לדרגת רכות , מכניסים לבלנדר עם מעט מים מהבישול . טוחנים -וזהו! ממרח גזר מדליק ביותר .

  2. טחינה -סלק : שידרוג לטחינה הטובה והמוכרת . מבשלים סלק גדול עם הקליפה . אחרי שהגיע לרכות (משמע אפשר לנעוץ מזלג בקלות ) . שוטפים במים קרים ומסירים את הקליפה . טוחנים בבלנדר יחד עם 3-4 כפות טחינה גולמית מלאה . מוסיפים לימון ומלח לפי הטעם . ונהנים מהצבעוניות בכריך.

  3. מטבוחה ביתית : מטגנים קלות בצל בשמן זית . מוסיפים סביב ה10-12 עגבניות חתוכות לקוביות למחבת (אפשר גם להוסיף פלפל אדום) . נותנים לזה להתבשל מעט ולשנות צבע. מוסיפים 3-4 כפות של רסק עגבניות טבעי עם חצי כוס מים . מוסיפים קורט סוכר וכפית מלח . ונותנים להכל להתבשל לפחות 40 דק׳ אם לא יותר . מקררים ונהנים מהטוב של העגבניות ( שהרבה יותר מומלץ לצרוך אותן מבושלות).

  4. ממרח טופו -בזילקום : ניקח חבילת קובית טופו רך , כף שמן זית , קורט מלח וחצי כוס של עלי בזיליקום ונטחון הכל במעבד מזון . אפשר להחליף את הבזיליקום במגוון אחר של עשבי תיבול -שמיר , פטרוזליה , נענע וכיד הדמיון הטובה. שימו לב שהטופו הוא רך ואין צורך להוסיף מים . אם יצא לכם מרקם רך מדי בעיניכם אפשר להוסיף לו כמה קוביות טופו קשה או לחילופין לעשות את הממרח מטופו קשה ולהוסיף לו מים .

  5. ממרח שמן זית וזעתר : מחזירה עטרה ליושנה . תבלין כזה נהדר ,בריא עם תכונות ריפוי והכי חשוב-טעים ! פשוט לערבב שמן זית עם זעתר (לשים לב שאין מונסדיום גלוטמט בתבלין, ושקניתם במקום איכותי ) -כי זה עיקר הענין אם יוצא מוצלח או לא !

איזה מממרח הכי אהבתם ?

מוזמנים לכתוב בתגובות איך יצא , איזה שילובים עשיתם ,ומה הילדים הכי אהבו …


בברכת חזרה שמחה וטובה לבה״ס


מור נבון- רפואה אישית

לשיחת ייעוץ חינם 054-5730083

431 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page