top of page
  • Writer's pictureמור נבון -רפואה טבעית

שבוע מודעות לירוק


ולא זה לא מה שאתם חושבים , לכבוד האביב שמגיע שמרגש אותי בכל רמ״ח אבירי. החלטתי לעשות שבוע מודעות לירוק !

מאכלים ירוקים נחשבים למזון בריאותי ואיכותי מאחר והם מכילים בתוכם ריכוז גבוה של כלורופיל , אנטי אוקסידנטים, ויטמינים , מינרלים וסיבים תזונתיים.

בין הירוקים המומלצים: מנגולד,חסה, עשבי תיבול, ברוקולי, קייל, קישואים, כרוב, כרוב ניצנים, סלרי, נבטים, ארטישוק, זוקיני, אספרגוס, תפוחים, קיווי, אצות ועשב חיטה.





קצת על הצבע הירוק?

ככל שהמזון ירוק יותר הוא מכיל יותר כלורופיל. זהו החומר המפיק אנרגיה בצמחים. הכלורופיל כמו שהוא ידוע להפיק אנרגיה בצמח הוא יודע לתרום להפקת האנרגיה בגוף על ידי עזרה לייצור תאי דם אדומים. הכלורופיל משפר את זרימת הדם, מעלה את רמת הברזל ותורם לניקוי רעלים מהכבד.


ואיך כל זה קשור לרופאה סינית?

לפי הרפואה הסינית הצבע של האביב הוא ירוק. , והאלמנט המקושר אליו הוא העץ. האיברים המשויכים לאלמנט העץ הם הכיס מרה והכבד. מעניין לראות את ההקבלה של העולם הסיני אל העולם המערבי .


מה הכוונה ?

מעניין לראות שהצבע הירוק של הכלורופיל נכנס לכבד ועוזר לנקות אותו מרעלים כך שלא סתם הסינים שייכו את הצבע הירוק לכבד. ולכך שהירוק הוא משפר זרימת דם בדומה לכך שהכבד אחראי לזרימה של צ׳י בגוף.

מלבד זאת הירוק מסמל צמיחה , שפע , שינוי , תנועה .

בדיוק האנרגיה של עונת האביב .



אז מה הוא אתגר הירוקים?

להכניס כל יום ירוק לתפריט !

מוזמנים להיכנס לשרשור ״אתגר ירוק״ ולהוסיף את הצלחת הירוקה שלכם!

תמונות של מאכלים ירוקים יתקבלו בברכה .




התוכן בדף זה משמש לצרכי מידע בלבד והוא אינו משמש כעיצה רפואית או תחליף להתייעצות/טיפול עם מומחה/רופא. נשים בהריון, מניקות, אנשים הסובלים ממחלות כרוניות ו/או הנוטלים תרופות יש להיוועץ ברופא או בעל מקצוע בטרם צריכה/שימוש.

Recent Posts

See All
bottom of page